مرکز همایش های بین المللی اصفهان


تاریخچه

در سال ۱۳۸۹ ایران به عنوان میزبان اجلاس سران کشور های عضو عدم تعهد انتخاب شد و مقامات کشور به فکر ایجاد مکانی برای میزبانی شایسته از میهمانان خارجی افتادند. چند شهر از جمله تهران، اصفهان، شیراز، کیش کاندیدای میزبانی این اجلاس شدند که در نهایت اصفهان از میان دیگر شهرها انتخاب شد و میزبان اجلاس سران غیر متعهد شد.


فروردین سال ۱۳۹۰ کلنگ این پروژه به زمین خورده شد. قرار بر این شد این پروژه عظیم در کمتر از ۱۸ ماه ساخته و تجهیز شود. حدود یک سال از شروع پروژه گذشته بود که نمایندگان مجلس که با بخشی نگری از ابتدا مخالف اجرای این طرح در اصفهان بودند، با پرداخت هزینه توسط دولت به شهرداری مخالفت کردند. پروژه به پیشرفت بیش از ۴۵ درصدی رسیده بود و شهرداری اصفهان ادامه کار را برعهده گرفت. اجلاس سران غیر متعهد در تهران و در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در چنین شرایطی شهرداری تصمیم گرفت اقدام به تکمیل آن با بودجه شهری کند و از آن در همایش های بزرگ شهری، ملی و بین المللی استفاده نماید.





مرکز همابش های بین المللی اصفهان در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در حال ساخت می باشد.


سالن اصلی

ساختمان این مجموعه به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان" است، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است  سالن نیم کره ای شکل آن، محل برگزاری همایش های مهم داخلی و بین المللی است. این سالن از ۲۴۰۰ صندلی تشکیل شده است که نیمی از آن به صورت VIP و در طبقه همکف در ۵ هزار متر مربع و نیم دیگر آن در جایگاه مخصوص تماشاگران در دو طبقه بالایی هر کدام به مساحت ۶۴۰ متر مربع و مشرف به طبقه همکف قرار دارند. ارتفاع سقف این سازه نیم کره ای شکل از ۱۷ تا ۵۰ متر متغیر و قطر آن ۹۰ متر می باشد.



در طرحی جالب، سن سالن اصلی مرکز همایش های اصفهان در فضایی به اندازه ۷۷۰ متر مربع و  به صورت متحرک ساخته شده است؛ بدین گونه که می توان آن را برای مشاهده تمام شرکت کنندگان بالا و پایین برد. سقف مجموعه از داخل نیز همانند سقف داخلی مسجد شیخ لطف الله اصفهان طراحی شده تا معماری زیبای اصفهان را به رخ تماشاگران بکشد. در اطراف این سالن، محوطه کنکورس قرار دارد که سالن را به دفاتر اداری، سینما، سالن چند منظوره و هال متصل می کند. سالن اصلی مرکز همایش ها که فضای اصلی این مرکز است در مرکز نیم کره قرار دارد، جایگاه میهمانان ویژه در طبقه همکف و تماشاگران در چهار جایگاه مجـزا در دو طبــقه اول و دوم قرار می گیرند. یک سالن دیگر به صورت مسطح با ظرفیت ۶۰۰ نفر در حال ساخت است که بیشتر برای برگزاری نمایشگاه های خط یا گالری ها استفاده می شود.


کنکورس (konkors)

کنکورس فضای مواصلاتی بین قسمت های مختلف سالن همایش های بین المللی اصفهان است که دور تا دور سالن اصلی کشیده شده و با راه رو ها و پله ها به قسمت های مختلف متصل می شود.

دفاتر اداری

دفاتر اداری مجموعه مرکز همایش های اصفهان در دو قسمت شمالی و جنوبی به صورت قرینه در دوطرف سالن اصلی قرار خواهند گرفت. این دفاتر در ۵۹۰۰ مترمربع ساخته خواهند شد.



سینما

یکی از سالن های جانبی سالن اصلی، سالن سینما است که ظرفیت ۵۰۰ نفر را دارد. از این سالن برای برگزاری نشست های استانی، کنفرانس های مطبوعاتی و کلاس های دانشجویی استفاده خواهد شد.

ویلاها

در کنار مجموعه سالن های این مرکز، ۸ دستگاه ویلای VIP سه ستاره برای مهمانان ویژه ساخته خواهد شد. این ویلاها پس از این که تعدادشان از ۵۰ عدد در طرح اولیه به ۸ رسید، دارای مساحتی بیش از ۴۷۰ مترمربع خواهند داشت و در انتهای ضلع جنوبی مجموعه مرکز همایش های بین المللی اصفهان قرار خواهند گرفت. نمای این ویلاها تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است.



هتل ۵ ستاره

مطمئنا ویلاها جوابگوی اسکان میهمانان مجموعه نخواهد بود. به همین دلیل یک هتل ۵ ستاره در کنار مجموعه توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد تا مسافران و همراهان آنان را میزبانی کند. این هتل در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و در ۱۲ طبقه ساخته خواهد شد. این مجموعه شامل ۲۵۰ اتاق، ۲۳ سوئیت، استخر، سالن بدنسازی، کافی شاپ، رستوران، فروشگاه، تالار پذیرایی، سالن ملاقات و … می باشد.


 


مسجد

پس از تغییر طرح اولیه و کاهش ویلاهای VIP از ۵۰ به ۸ عدد، فضایی در کنار سالن اصلی مجموعه خالی شد. به نظر می رسد مدیریت مجموعه مرکز همایش های اصفهان طرح هایی برای آن داشته باشد که فعلا یکی از آن ها یعنی مسجد مرکزی آن در رسانه ها منتشر شده است. اطلاعات زیادی از این طرح موجود نیست.



مرکز خرید

مرکز خرید سالن همایش های بین المللی، ضلع سوم مجموعه همایش – اقامت – خرید است که در چنین مجموعه هایی لازم به نظر می رسد. این مرکز دارای ۲۰۵ هزار مترمربع زیربنا است و در ۶ طبقه ساخته خواهد شد. در این مجموعه علاوه بر فروشگاه ها، هایپر مارکت، رستوران، کافی شاپ، فضاهای تفریحی و … قرار خواهند گرفت.

دیگر قسمت ها

علاوه بر موارد ذکر شده، این مجموعه دارای ۲ طبقه پارکینگ با گنجایش ۲۱۲ و ۵۶۰ دستگاه خودرو، آشپزخانه، انبار و سابر مکان های خدماتی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع، میدان ورودی پلازا با مساحت ۱۴۸۵۰ متر مربع، نیروگاه خورشیدی و … می باشد.


  

بهترین متریال ها و مصالح روز در این پروژه استفاده شده است، از این رو برای ساخت این مجموعه از اسکلت فلزی با سیستم پیچ و مهره استفاده شده که ساخت این مجموعه اسکلت فلزی در سال ۹۲ به عنوان سازه برتر کشور از طرف انجمن فولاد کشور لوح تقدیر گرفت.



نمای ساختمانی این مکان، به صورت مدور در ۶ طبقه و نمای سالن اصلی این مجموعه از پانل های GFRC و برای اولین بار در کشور اجرا شده است. ‌این نما از مصالح کامپوزیت با مقاومت بالا و همچنین شکل پذیری مناسب تشکیل شده است و ترکیبی از سیمان، ماسه، الیاف مقاوم قلیایی(AR)، میکروسیلیس و روان کننده بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم است.


 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها به سایت https://www.123sazeh.com مراجعه کنید. یا با شماره 02128428787 تماس حاصل فرمایید.

 

تایل دکوری سقف

تایل رنگی سقف (پتینه) محصولی است که از تلفیق جوهر های رنگی بر روی ورق های پلکسی  تولید می شود. این محصول با اسامی دیگری نظیر سقف پلکسی، سقف پلکسی گلاس، سقف کاذب طلقی و تایل پتینه نیز نام برده میشود. این تایل ها از تنوع رنگی خیره کننده ای برخوردار می باشند. جنس این ورق ها از پلکسی ۳ میلی متری بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

این پتینه بصورت تایل های ۶۰×۶۰ سانتی متری عرضه و از قابلیت نصب در شبکه های مشبک سقف کاذب برخوردار است. قرار دادن منبع نور درون سقف کاذب سبب می گردد که با عبور نور از این تایل ها، سقف دارای جلوه خیره کننده ای شود. پلکسی گلاس بیشتر در ساخت سقف کاذب فضاهایی مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه کاربرد دارد. همچنین از این تایل های رنگی در ساخت سقف های ترکیبی (با سقف کاذب  PVC یا سقف کاذب کناف) نیز استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.28428787

https://www.123sazeh.com